Satış Sözleşmesi

PAKET TUR SÖZLEŞMESİ

Sözleşme düzenlenmeden önce tüketiciye ön bilgilendirme broşürü verilmiş, ardından bu sözleşme düzenlenmiş ve imzalanmıştır.

Taraflar

Paket Tur Düzenleyicisi/Aracısı

Şirket unvanı                          : Dalel Group Pera Turizm Organizasyon Sanayi Ve Ticaret Limited Şirketi

Tüketici/Katılımcı

Adı – Soyadı                          :

T.C. No                                  :

Tlf                                           :

E-Mail                                     :

Adres                                      :

Konu

Madde 1- (1) Bu sözleşmenin konusu, tüketicinin PERA TURİZM’den satın aldığı paket tur hizmeti kapsamında tarafların hak ve yükümlülüklerinin belirlenmesi hakkındadır.

(2) Bu sözleşme hükümleri, 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve 14.01.2015 tarihli Paket Tur Sözleşmeleri Yönetmeliği düzenlemeleri doğrultusunda, ticari ve mesleki olmayan amaçla hareket eden gerçek ve tüzelkişi tüketici ve adına veya lehine bir paket tur satın alınan veya satın alınması taahhüt edilen veya kendisine bir paket tur sözleşmesi devredilen katılımcı bakımından geçerlidir.

(3) Paket turun içeriğine dair tüm bilgiler, (yolculuğun başlangıç ve bitiş tarihi ile yeri, kullanılan ulaşım araçları, yolculuk hareket ve dönüş saat tarih ve yerleri, konaklama türü ve nitelikleri, yemek planı, güzergâh, paket tura uygun vize pasaport yaş ve sağlık bilgileri, turun düzenlenmesi için asgari katılımcı sayısı ve iptal bildirimi için son tarih, turun fiyatı) sözleşme ile birlikte teslim edilen Ek.2’de “Ayrıntılı Gezi Programı”nda yer almaktadır. Ek.1’de yer alan “Tura Katılım Formu” tüketici tarafından eksiksiz ve doğru olarak doldurulur. Tüketici bu sözleşmede belirtilen tüm katılımcılar adına taraf olduğunu ve onları da temsil ve ilzam ettiğini, kendisine ilgili yasal mevzuat kapsamında verilen “Ayrıntılı Gezi Programı” içeriklerinden tüm katılımcılara bilgi vermekle yükümlü ve sorumlu olduğunu kabul etmektedir. Bilgi verme yükümlülüğünü yerine getirmeyen tüketici bundan sorumludur. Bu doğrultuda tüketiciye verilen “Ayrıntılı Gezi Programı” tüm katılımcılara verilmiş sayılır.

(4) Tüketici Ek.2’de yer alan “Ayrıntılı Gezi Programı”nın ve Ek.1’de yer alan “Tura Katılım Formu”nun Paket Tur Sözleşmeleri Yönetmeliği’nin 5. maddesi uyarınca “Ön Bilgilendirme Broşürü” işlevlerini yerine getirdiğini ve bu bilgilerin işbu sözleşmenin öncesinde kendisi ile paylaşılmış olduğunu ve aynı zamanda işbu sözleşmenin ayrılmaz birer parçası olduğunu kabul ve beyan eder.

(5) Bu sözleşme ile seyahate katılacak olan tüm kişiler, 1618 Sayılı yasa gereği Zorunlu Seyahat Sigortalarını yaptırmakla yükümlüdür.

(6) Tüketici, kendisinin ve adlarına hareket ettiği diğer katılımcıların bilgilerinin doğru olarak verilmesi ve sözleşmeye işlenmesinden sorumludur. Kimlik ve iletişim bilgilerinin hatalı bildirilmesi nedeniyle meydana gelebilecek neticelerden (havayolu cezası, vize sorunu, seyahat ile ilgili yapılması gereken bilgilendirmelerin ulaşmaması, tura katılamamaları vb.) PERA TURİZM sorumlu değildir.

Ödemeler ve Rezervasyon Koşulları

Madde 2 – (1) Yurt dışı paket turlarda tur fiyatlarının satış bedeli döviz cinsinden belirlenebilir. Döviz kuru olarak, ödemenin yapıldığı tarihteki Türk Lirası cinsinden değer esas alınır.

Fiyat değişiklikleri

Madde 3 – (1) Sözleşmede yer alan fiyat; Fiyat değişikliğinin gerekçesinin ve nasıl hesaplanacağının sözleşmede öngörülen hareket tarihinden en az yirmi gün öncesinde tüketiciye yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile bildirilmesi koşuluyla sözleşme bedelinin yüzde beşini geçmeyecek şekilde; Sözleşme bedelinin döviz cinsinden belirlendiği yurt dışına yönelik paket turlarda fiyat değişikliğinin döviz kurunda meydana gelen olağandışı değişikliklerden kaynaklanması, tüm paket turlarda fiyat değişikliğinin yakıt giderlerindeki olağandışı değişikliklerden kaynaklanması, fiyat değişikliğinin liman, havaalanı gibi yerlerde tahsil edilen vergi, resim, harç ve benzeri yasal yükümlülüklerde meydana gelen değişikliklerden kaynaklanması hallerinde değiştirilebilir.

(2) Müşteriden tur bedeli olarak kapora alınması kararlaştırılabilir. Kalan bedelin ödendiği tarihe kadar döviz kurlarında değişimler olması halinde o tarihin kuru esas alınarak kalan ücret yeniden hesaplanabilir.

Sözleşmenin esaslı unsurlarında değişiklik:

Madde 4 – (1) PERA TURİZM paket turun başlamasından önce, tüketiciden kaynaklanmayan nedenlerle sözleşme içeriğinde yapılan esaslı değişiklikleri ve bunun fiyat üzerindeki etkilerini tüketiciye derhal bildirir. Sözleşmenin esaslı unsurlarından birisinin değişmesi halinde tüketici, bu değişikliği kabul edebileceği gibi, yapılan değişikliği kabul etmediğini yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile bildirmek koşuluyla paket tur düzenleyicisi veya aracısı tarafından sunulan, eşit veya daha yüksek değerde başka bir paket tura ek bir bedel ödemeksizin katılma veya fiyat farkının kendisine iade edilmesi şartıyla daha düşük değerde bir paket tura katılma veya herhangi bir tazminat ödemeksizin sözleşmeden dönme seçimlik haklarından birini kullanabilir.

(2) Bu sebeplerden dolayı sözleşmeden dönülmesi halinde PERA TURİZM sözleşmeden dönme bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren tüketicinin ödemiş olduğu tüm bedeli herhangi bir kesinti yapmaksızın iade eder. Erken kayıt kampanyaları yapma, erken kayıt yaptıranlara indirimli fiyat sunma hakkı PERA TURİZM’e aittir.

Paket turun iptali:

Madde 5 – (1) PERA TURİZM, tüketiciden kaynaklanmayan bir sebepten dolayı paket turun başlamasından önce turu iptal etmesi halinde tüketici kanundan doğan seçimlik haklarını kullanabilir.

Sözleşmenin eksik ifası

Madde 6 – (1) Tüketici, sözleşmenin ifası sürecinde ortaya çıkan her türlü eksikliği PERA TURİZM’e derhal bildirmek zorundadır. Bu eksiklik giderilmediği takdirde tüketicinin sözleşme bedelinden indirim talep etme hakkı vardır. PERA TURİZM ‘in paket tur başladıktan sonra önemli bir yükümlülüğünü yerine getirmediği veya getiremeyeceği tespit edildiğinde, PERA TURİZM paket turun devam etmesi için tüketiciye ilave maliyet getirmeyen eşdeğerde alternatif düzenlemeler sunar ve teklif edilen hizmetlerle sunulan hizmetler arasındaki farkı tazmin eder.

(2) Tüketici, alternatif düzenlemeyi kabul etmeyerek sözleşmeden dönebilir. Sözleşmeden dönülmesi durumunda PERA TURİZM o ana kadar ifa etmiş olduğu edimler için tüketiciden hizmetten faydalandığı oranda uygun bir karşılık talep edebilir. Sözleşmeden dönülmesi durumunda, PERA TURİZM veya aracısı tüketicinin paket tura başladığı yere veya üzerinde anlaşılan başka bir yere ücretsiz naklini sağlamak ve zorunlu konaklama olması halinde yapılan giderleri karşılamakla yükümlüdür.

Mücbir sebepler ve diğer değişiklikler

Madde 7 – (1) Doğal afetler (deprem, sel, yangın, heyelan,  vb.) olağanüstü haller (sıkıyönetim, sokağa çıkma yasağı ilanları, genel grev, terör, otel, havaalanı baskınları, uçak ele geçirmeler, savaş, kargaşa vb.), halk hareketleri (grev, miting, grev, yürüyüş, yol kapanması vb.), devletlerarası gerginlik, diplomatik kısıtlamalar, sağlık sorunları (salgın hastalık, karantina vb.), hava muhalefeti (kar yağışı, tipi, sis, fırtına, yıldırım düşmesi vb.) gümrük rejimi değişiklikleri veya ulaşım sektöründeki genel kısıtlamalar ile havayolu, tren, deniz veya karayolu ulaşım firmalarından herhangi birinin iflası veya tasfiyesi gibi özel kısıtlamalar ve bunlar dâhil ama bunlarla sınırlı olmamak üzere herhangi diğer bir sebepten doğrudan veya dolaylı olarak, PERA TURİZM’in kusuru bulunmayan veya öngörülemeyecek her türlü olumsuzluğun yaratacağı sonuçlardan doğan hiçbir zarardan PERA TURİZM sorumlu tutulamaz.

(2) PERA TURİZM havayolu ile yolcu arasında aracı konumunda olup, 28/09/1955 Lahey Protokolüne tabidir. Uçuş öncesinde saatler değişebilir ve tüm saatlerin hareket tarihlerinden 48 saat önce teyit edilmesi gerekmektedir. PERA TURİZM, sözleşmeye aykırılığın tüketicinin kusurundan kaynaklanması, sözleşmenin ifası sürecine dâhil olmayan üçüncü bir kişinin beklenmeyen ve önlenemez bir davranışının bulunması, mücbir sebebin bulunması, PERA TURİZM’in, aracısının veya bağımsız hizmet sağlayıcısının gerekli tüm özeni göstermelerine rağmen öngöremedikleri ve engelleyemedikleri bir olayın meydana gelmesi, paket turun düzenlenmesi için öngörülen asgari katılımın sağlanamaması nedeniyle iptal edilmesi ve iptalin sözleşmede öngörülen sürede paket turun başlamasından yirmi gün önce yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile katılımcıya bildirilmiş olması durumunda sözleşmenin hiç veya gereği gibi ifa edilmemesinden doğan zararlardan sorumlu tutulamaz. Bu durumda PERA TURİZM veya aracısı ile o yerdeki temsilcileri, tüketicinin zor durumda kalması halinde hızlı bir şekilde yardımda bulunmakla yükümlüdür.

Sözleşme devri

Madde 8 – (1) Tüketicinin, paket tura devam etmesinin mümkün olmaması durumunda, turun başlamasından en az 60 gün önce paket tur düzenleyicisi veya aracısına yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile bildirimde bulunarak sözleşmeyi, paket tur açısından geçerli tüm koşulları yerine getiren üçüncü bir kişiye devredebilir.

(2) Devir işleminde satın alınmış olan uçak tren ve gemi biletlerinde ve konaklamada ilgili firmaların iptal ve değişiklik kuralları aynen uygulanır. Cezalar yolcuya yansıtılabilir. Paket tur sözleşmesini devreden ve devralan, PERA TURİZM veya aracısına karşı bakiye tutarın ve söz konusu devirden doğan tüm ek masrafların ödenmesinden müteselsilen sorumludur.

(3) Yurtdışı turlarda devredilen turlarla ilgili olarak vize işlemi tamamlanmış olan katılımcıların vize bedelleri iade edilmez. Paket turu devir alan tüketicilerin ise vize sorumlulukları kendilerine ait olacaktır. Vizelerinin bulunmaması, başvuru yapmış olmalarına karşın tur başlangıç tarihine kadar vize verilmemesi durumunda PERA TURİZM’in herhangi bir sorumluluğu yoktur. Tur bedelinin tamamını devreden ve/veya devralandan tahsil eder. Paket turlarda sözleşme devri uçak firmalarının veya otellerin değişiklik koşullarına göre yapılabilir.

Sözleşmenin feshi/iptal koşulları

Madde 9 – (1) Tüketici, paket turun başlamasına 30 günden daha az zaman kala fesih bildiriminde bulunursa, ödediği bedelin %50’si kesinti yapılarak iade edilir.

(2) Yine bu kapsamda, daha önce satın alınmış olan uçak tren ve gemi biletlerinde ve konaklamada ilgili firmaların İptal ve değişiklik kuralları aynen uygulanır. Cezalar yolcuya yansıtılabilir. Banka aracılığı ile yapılacak iadelerde, banka havale masrafı tüketiciye ait olacaktır. Tüketicinin bundan dolayı herhangi bir tazminat hakkı doğmaz.

(3) Zaman içinde dövizde oluşabilecek kur farklarından PERA TURİZM sorumlu tutulamaz. Kredi veya banka kartına yapılan iadelerde, bankanın kusurundan kaynaklanan gecikmeler için PERA TURİZM sorumlu tutulamaz.

(4) Sözleşme bedeli yabancı para birimiyle ödendiyse, bedel iadesi paket tur bedelinin ödendiği tarihteki kur üzerinden ve Türk Lirası cinsinden yapılır.

İptal ve iade prosedürü

Madde 10 – (1) Tüketici, sözleşmenin herhangi bir sebeple iptal edilmesi halinde tur bedelini iade almış olmasına rağmen sosyal mecralar, web siteleri, şikâyet platformları ve benzeri platformlarda (mesela sikayetvar.com) Pera Turizm ile ilgili aleyhe paylaşımlarda bulunamaz. Sözleşme öncesi paylaştığı aleyhe içerikleri de ihtara gerek kalmaksızın kaldırmakla yükümlüdür. Tüketicinin iade almış olmasına rağmen bu tür paylaşımlar yapması,  ihtar edilmesine rağmen önceki paylaşımlarını kaldırmaması halinde sözleşme bedelinin (yani iade bedelinin) %20’si kadar cezai şart öder. Aynı şekilde Pera Turizm de sosyal medya, web siteleri, şikâyet platformları vb. platformlarda tüketici/kullanıcı aleyhine paylaşımlar yapamaz. Aksi halde sözleşme bedelinin %20’si kadar cezai şart öder.

(2) Sözleşme bedeli yabancı para birimiyle ödendiyse, bedel iadesi paket tur bedelinin ödendiği tarihteki kur üzerinden ve Türk Lirası cinsinden yapılır.

(3) Tüketici, iadenin yapılmış olduğu tarih itibariyle sözleşmenin konusu olan borca ilişkin olarak Pera Turizm aleyhine kanun yollarına başvurduysa, iade tarihinden itibaren 7 gün içerisinde bu kanun yollarından feragat etmekle yükümlüdür. Aksi halde kendisine iade edilen bedeli Pera Tur’a iade etmekle, aynı zamanda iade bedelinin %20’si oranında cezai şart ödemekle yükümlüdür.

(4) İade bedeli tüketiciye iade edildiği andan itibaren, bu maddenin tüm fıkraları yürürlüğe girer.

(5) İadenin yapılacağı IBAN numarası:

Paket turla ilgili önemli bilgilendirmeler

Madde 11 – (1) Paket tur programlarında ücrete dâhil tüm hizmetler ayrı ayrı belirtilmiştir. Bunlar dışında kalan turlar veya hizmetler ekstra ücrete tabidir. Bu turlar ancak yeterli katılımın sağlanması halinde yapılabilecek olup, ekstra turların yapılmaması nedeniyle PERA TURİZM’den hiçbir tazminat ve/veya iade talep edilemez. Ekstra tura katılmak istemeyen Tüketiciler güzergâh üzerinde rehber tarafından uygun görülen yerlerde bekletilir.  Ekstra tur dönüşü alınarak tura devam ederler. Tüketiciler bunu bilerek ve kabul ederek tura katılmıştır.

(2) Tüketiciler gezinin başlangıç noktasına gelişlerindeki ulaşım araçlarından (uçak, tren, gemi, otobüs veya özel araç), trafik sıkışıklığından doğabilecek gecikme veya benzeri bir nedenden konaklama ya da buluşma yerine geç kalma, turu kaçırma durumları kendi sorumluluğunda olup, bu konulardan PERA TURİZM’i sorumlu tutamaz, herhangi bir hak iddiasında veya tazminat talebinde bulunamaz. Tüketicinin, PERA TURİZM tarafından bildirilen saatte ilgili hareket noktasında (havaalanı, gar, liman, otogar veya buluşma noktası) hazır bulunmaması durumunda oluşabilecek gecikme veya yetişememe durumlarında bilet açığa alınamaz, gezi ücreti hiçbir şekilde iade edilemez.

(3) Uçuşlarla ilgili son dakika rötarlar ve kapı değişiklikleri hava yolu tarafından hava alanında belirlendiğinden yolculara alandaki bilgi panoları (info board) ya da anonslar ile duyurulmaktadır.

(4) Bu gibi bilgilendirmeler anlık yapılmakta olup, PERA TURİZM’in daha öncesinde bilgisi olması mümkün olmadığından yolcunun alanda bu uyarılara karşı dikkatli olması ve takip etmesi kendi sorumluluğundadır.

(5) Ücretini ödediği halde yerine getirilmeyen bir hizmeti belgelemek dışında, tüketicinin herhangi bir sebeple tahsis edilen otelde kalmak istememesi veya kişisel sorunları ya da mazeretlerinden dolayı geziden, otelden ayrılmak istemesi durumunda para iadesi söz konusu olamaz.

(6) Müşteri kendi sağlık problemlerinin (tansiyon, kalp, astım, yüksek irtifa sorunları ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere) yaratacağı sonuçlardan PERA TURİZM’i sorumlu tutmayacağını kabul ve beyan eder. Müşteri kayıt yaptıracağı turun sağlık ve kondisyon durumlarına uygunluğunu değerlendirmekten kendisi sorumludur.

(7)  Bagaj ve içeriği ile ilgili her türlü sorumluluk tüketiciye aittir. Bagajların ya da el çantalarının içinde bırakılacak fotoğraf makinesi, cep telefonu, bilgisayar, kıymetli evrak, ziynet eşyası, para kaybından PERA TURİZM sorumlu tutulamaz.

(8) Hayatın olağan akışında, genellikle birden fazla kişi paket tura birlikte gitmektedir. Bu kişiler de genellikle bir ailenin bireyleri olmaktadır. Her aile bireyiyle ayrı ayrı paket tur sözleşmesi imzalamak ve sözleşme hükümlerini açıklamak hayatın olağan akışında olası değildir.  Bu sebeple, paket tur sözleşmesi, birden fazla kişi adına (mesela bir aile veya arkadaş grubu) tek bir kişinin (mesela ailedeki baba veya arkadaş grubundaki kişilerden birisi) vekâleten incelemesi ve imza etmesiyle yürürlüğe giriyorsa, diğer kişileri temsil eden kişi, bu sözleşmede yazılan maddeleri temsil ettiği kişilere de anlatmak zorundadır. Birden fazla kişi adına tek bir sözleşmenin yapıldığı hallerde, sözleşmede imzası olmayan kişiler sözleşme hükümlerini bilmediklerini, dolayısıyla hükümlerden dolayı hukuki sorumluluklarının olmadıklarını iddia edemezler.

Vize ile ilgili bilgilendirme

Madde 12 – (1) PERA TURİZM tüketicilerin pasaportlarını tetkik hakkı ve zorunluluğu bulunmamaktadır. Bu konuda tüketicinin beyanı esas alınır. PERA TURİZM tarafından vize takip hizmeti almayan, vizesi olduğunu ve/veya yeşil pasaport sahibi olduğunu veya vize gerektirmeyen pasaportu olduğunu beyan eden, ya da vizesiz bir ülkeye tur satın alan katılımcıların pasaportlarının ilgili seyahatin vize-pasaport koşullarına uygunluğunu kontrol etmeleri münhasıran kendi sorumluluğundadır. PERA TURİZM’den vize almayan, vizesini kendisi alacağını belirten, vizesiz bir ülkeye tur satın alan ya da vize gerektirmeyen nitelikte pasaportu olduğunu düşünen kişilerin vize ya da pasaport eksiklikleri vb. pasaportlarından ve vizelerinden kaynaklanan sair nedenlerle seyahate katılamamalarından PERA TURİZM sorumlu tutulamaz.

(2) Bu durumdaki katılımcılar eğer yeşil pasaport sahibi ya da vizesiz bir ülkeye seyahat edecekler ise; pasaportlarının gezinin bitiş tarihinden itibaren en az 6 aylık geçerlilik süresinin bulunduğunun, yeni düzenlemeye uygun çipli ve 10 yıldan eski olmadığının, yırtık, sökük vs. bir deformasyon bulunmadığının, vize geçerlilik tarihlerinin seyahat tarihlerini kapsadığının, vizelerinin oturum sürelerinin bitmemiş olduğunun, giriş çıkış sayılarının adedinin (tek giriş–çift giriş–çok giriş) ve vizelerini yanlış kullanmadıklarının kontrolünü sağlamalıdırlar.

(3) Vize evraklarının teslimi: PERA TURİZM ile yurtdışı turuna katılacak olan tüketicinin, yurtdışına çıkış için gerekli vize takip işlemini PERA TURİZM’in üstlenmesini talep etmesi durumunda PERA TURİZM’in çalıştığı yetkili acente tarafından katılımcılara verilecek vize hizmetine ilişkin usul ve esaslar bu maddede düzenlenmiştir. Vize başvurusu için gerekli olan evraklar ve vize masrafları ile vize hizmet bedeli, ilgili Konsolosluğun bildirdiği şekilde eksiksiz olarak, tur hareket tarihinden en geç 30 gün önce Tüketici tarafından PERA TURİZM ve PERA TURİZM’in talebi doğrultusunda acenteye teslim edilmelidir. Teslim edilen pasaportun gezinin bitiş tarihinden itibaren en az 6 aylık geçerlilik süresinin bulunması, 10 yıldan eski olmaması, yırtık, sökük vs. bir deformasyon bulunmaması gerekmektedir. Yabancı ülkelere giriş ve çıkışlar tamamen ilgili ülkenin inisiyatifindedir. İlgili ülke konsoloslukları hiçbir neden olmasa dahi ülkelerine giriş için vize vermeyebilir.

(4) Bu nedenle sigorta yaptırılması PERA TURİZM tarafından önerilmektedir. Bu konuda sözleşme imzası sırasında tüketici bilgilendirilmiştir. Pasaportların geçerliliği ve pasaportlarda yer alan deformasyonlar (yırtık, sökük, vb.) kişinin kendi sorumluluğunda olup, konsolosluk ya da ülke girişlerinde polis kontrolü sırasında çıkacak herhangi bir aksaklık ve engellemelerden PERA TURİZM sorumlu değildir.

Vize işlemlerinin takibinde tarafların sorumlulukları

Madde 13 – (1) Katılımcılar konsolosluk talep ettiği takdirde şahsi başvuru yapmak üzere evraklarıyla beraber konsolosluk tarafından verilen gün ve randevu saatinde konsolosluğa bizzat müracaat edeceğini kabul ve beyan eder. Randevuya gitmeyen katılımcılar vize verilmemesi nedeniyle PERA TURİZM’den herhangi bir talepte bulunamazlar, tur bedelinin tamamı kendilerinden tahsil edilir.

(2) Katılımcının PERA TURİZM veya yetkili acentesine pasaport ve evraklarını teslim edip, teslim edilen evrakların konsoloslukça yetersiz veya eksik görülmesi durumunda; Konsolosluk tarafından tüketiciden talep edilen eksik evrakların belirtilen süre zarfında teslim edilmemesinden doğan tüm yükümlülükler tüketiciye aittir. Bu sebeple alınamayan vizeler PERA TURİZM ve yetkili acentesinin sorumluluğunda olmayıp, yapılan harcamalar iade edilemez, tur bedelinin tamamı tahsil olunur.

(3) Tüketiciler, tüm evrakları zamanında teslim etmiş ve acente zamanında başvuru yapmış olmasına rağmen Konsolosluk tarafından başvuru reddedilirse veya yine taraflardan kaynaklanmayan nedenlerle, ilgili konsolosluk tarafından turun başlangıç gününe kadar pasaportlar teslim edilmezse, ya da verilen vizenin geçerlilik süresi konsolosluk tarafından tur tarihlerinden eksik olarak düzenlenirse PERA TURİZM veya acentenin sorumluluğu doğmayacaktır.

(4) PERA TURİZM, tüm sorumluluklarını yerine getirmiş olmasına rağmen tüketicinin vize başvurusunun konsoloslukça reddi durumunda, PERA TURİZM, tur bedelinin, vize masraf ve hizmet bedelinin tamamını alma hakkına sahip olacaktır. Tüketicilerin iyiniyet kurallarına aykırı olan hareketleri neticesinde (vergi borcu, askerlik durumu, yurtdışına çıkış yasağı, kara liste olma durumu vb.) ya da kendi kusuru, ihmali ve özen yükümlülüğünü yerine getirmemesi (pasaporttaki eksik, yırtık, deformasyon vb.) vizenin alınamaması veya yurtdışına çıkışına engel olunması durumunda PERA TURİZM’in veya yetkili acentesinin sorumluluğu olmayacaktır. Tüketici tur bedelinin tamamını ödemekle yükümlüdür.

(5) Tüm vize işlemleri geçerli olarak yapılmış olmasına rağmen, gidilen ülkede herhangi bir nedenle içeri sokulmayan veya vizeleri tamam olmasına rağmen Türkiye’den çıkışına izin verilmeyen tüketiciye herhangi bir geri ödeme yapılmayacak ve bu durumdan doğacak zararlardan PERA TURİZM veya yetkili acentesi sorumlu olmayacaktır. Katılacakları tura ait ülkelere vizesi olduğunu beyan eden veya vize işlemlerini bizzat kendisi takip edeceğini belirten katılımcı, vize işlemlerinin gerçekleşmemesini ileri sürerek sözleşmeyi feshedemez, sorumluluk tüketiciye aittir, tur bedelinin tamamını ödemekle yükümlüdür.

(6) PERA TURİZM veya yetkili acentesinin hiçbir şekilde konsolosluklar üzerinde yaptırım gücü veya edinimlerini taahhüt edebilme yetkisi yoktur. PERA TURİZM veya acentesinin yükümlülüklerini yerine getirmelerine rağmen Konsolosluklardaki gecikmelerden PERA TURİZM aracı kurum olması sebebiyle kendi veya yetkili acentesi sorumlu değildir.  Konsolosluk tarafından iade edilen belgeler PERA TURİZM veya yetkili acente tarafından tüketiciye teslim edilir.  Konsolosluğun vize vermemesi halinde PERA TURİZM ‘un herhangi bir sorumluluğu olmayıp, “neden vize alınamadığı” uluslararası kurallar gereği konsolosluk beyanına dayanır. Bunları tartışma imkânı ve yetkisi bulunamamaktadır.

Kişisel verilerin işlenmesi

Madde 14 – (1) PERA TURİZM; kişisel verileri, 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“Kanun”) ve yürürlükte olan diğer ilgili kişisel verilerin korunması mevzuatı hükümlerine uygun olarak, toplanmakta, kullanmakta, işlemekte, saklamakta ve tüketiciye sunulan hizmetin niteliğine göre, yurtdışında ve/veya yurtiçinde bulunan talep etmiş olunan hizmete dair faaliyetler, satışlar, özel teklifler, indirimler ve kampanyalar hakkında bilgilendirme gibi pazarlama amaçlarıyla üçüncü kişilere aktarmakta ve bu verilerin güvenliğini sağlamaktadır.

(2) PERA TURİZM, kendi firmasından hizmet satın alan katılımcı ve/veya katılımcılarının paylaşacağı e-mail, GSM numarası, ev adresi gibi iletişim kanallarından birine veya tamamına yapacağı duyuru, ilan veya reklam çalışmasına yönelik e-mail, SMS gönderimi, katalog gönderimini “Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Kanunu’na” uygun şekilde yapmayı taahhüt eder. Tüketicinin imzalamış olduğu bu sözleşmeyle PERA TURİZM’in kendi iletişim bilgilerine yapacağı gönderimleri kabul etmiştir.

(3) Tüketici kendi kanallarına yapılan bu duyuruları istememe hakkına sahiptir. PERA TURİZM, tüketici bu gibi durumlarda herhangi bir ücret ödemeden PERA TURİZM’in kurumsal elektronik iletişim adresi olan [email protected] mail adresine veya isteyeceği herhangi bir yolla PERA TURİZM’e bildirimde bulunduğu takdirde kendisine yönelik yapılan e-mail, SMS gönderimi ve posta gönderimlerinin sonlandıracağını taahhüt eder.

EKLER

EK 1:  Tura katılım formu

EK 2:  Ayrıntılı gezi programı

Paket tur içeriği:          Tur program evrakında ve www.peratur.com.tr  web sitesinde mevcuttur. Konaklanacak tesisler tur programı üzerinde mevcuttur. Asgari katılımcı sayısı ile tur bedeli https://www.peratur.com.tr/ internet sitesinden ilan edilecektir.

Ulaşım bilgileri           :(Havayolu şirketi, uçuş saatleri vs.) Tur programında mevcuttur

Tarih:

            TÜKETİCİ                                                                                        PERA TURİZM

Call Now Button